۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۶۳۶۳۸
آیت الله اراکی:

مردم از بی اعتنایی مسؤولان شکوه دارند ‌| به جای پرداختن به حاشیه ها مشکلات مردم را حل کنید

دبیرکل مجمع جهانی تقریببا بیان اینکه مردم از بی اعتنایی مسؤولان شکوه دارند، بر توجه مسؤولان به مشکلات کشور و حل آن ها تأکید کرد.
آیت الله اراکی درس اخلاق آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به این که مسؤولان از به زبان اوردن سخنی که سبب تفرقه و پراکندگی می شود خودداری کنند، گفت: یکی از وظایف مسؤولان ایجاد وحدت میان آحاد مختلف کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که هر سخنی که سبب تضعیف نهادهای مختلف و تفرقه میان مردم شود شرعاً حرام بوده و خلاف قانون اساسی است، اظهار داشت: رییس جمهور در مراسم تنفیذ سوگند یاد می کند که پاسدار وحدت کشور باشد، بر این اساس نباید سخنی بگوید که این قانون نقض شود.

وی افزود: این که مسؤولی در جایی سخنی بگوید و میان مردم تفرقه بیفتد، باز برای این که تفرقه را از بین ببرد از سخن خود بازگردد، هم موجب تفرقه و هم سبب آشفتگی اذهان می شود و همه مسؤولان باید از این چنین سخنانی پرهیز کنند.

مسؤولان مردم را ناامید نکنند

آیت الله اراکی با بیان این که مردم امروزه احتیاج به امید دارند، ابراز کرد: اگر مسؤولان عیوب نهادها و وزارتخانه ها را گوشزد کنند، اما برای اصلاح آن ها اقدام نکنند، مردم امید خود را از دست خواهند داد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که تنها سخن گفتن فایده ندارد، بیان کرد: مسؤولان باید نقص ها و کاستی ها را اصلاح کنند، چراکه مردم از آن ها انتظار اصلاح و حل مشکلات را دارند؛ بی تردید اگر مردم ببینند که مسؤولان مشکلات را می دانند، اما برای حل آن اقدامی نمی کنند، ناامید خواهند شد.

وی با اشاره به این که امروزه مسؤولان باید به مسائل اصلی در کشور بپردازند، خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان در حال حاضر یکی از مسائل اساسی است و مردم باید احساس کنند که مسؤولان و دولتمردان برای حل این مشکل دغدغه دارند و تلاش می کنند تا سایه بیکاری از کشور رفع شود، نه این که مردم تنها مشاهده گر تعطیلی کارخانجات و شرکت های بزرگ باشند و دولت نیز هیچ اقدامی انجام ندهد.

مردم از بی اعتنایی مسؤولان شکوه دارند

آیت الله اراکی با بیان اینکه مردم از بی اعتنایی مسؤولان شکوه دارند، عنوان کرد: مردم می گویند ما مشکلات را تحمل می کنیم، اما باید ببینیم که مسؤولان هم با ما همدردی می کنند؛ مردم کشور ما بهترین مردم کره زمین هستند و اگر احساس کنند مسؤولان به فکر حل مشکلات هستند و به مسائل فرعی نمی پردازند، بی شک از نظام بیشتر حمایت خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسؤولان کشور تصریح کرد: مگر مشکل مردم تلگرام است؟ مشکل مردم بیکاری، رکود اقتصادی، نرخ ارز، قاچاق بی رویه و مسائلی از این دست است؛ در فکر این باشید که زمان دولت شما نیز به پایان خواهد رسید، حداقل یک خاطره خوش و نام نیک از خود بر جای بگذارید.

وی اضافه کرد: امیدواریم خداوند به مسؤولان روشن بینی، هدایت و توجه به مشکلات مردم را عنایت کند؛ اگر مسؤولان همت کنند و نیت خود را برای خداوند خالص قرار دهند، قطعاً خداوند مشکلات را حل خواهد کرد.

آیت الله اراکی ادامه داد: مسؤولان باید تلاش کنند که به سمتی برویم تا روزی در ایران اسلامی حتی یک جوان بیکار هم نداشته باشیم و به شکوفایی اقتصادی برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از مسؤولان خواست که به مشکلات مردم به ویژه مردم استان های مرزی همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان و مناطق دیگر توجه ویژه داشته باشند.

مراد از مهمانی خداوند، دوری از هوای نفس است

وی همچنین در ابتدای سخنان خود به تفسیر فرازی از مناجات محبین امام زین العابدین(ع) پرداخت و گفت: کسانی که به درجات بالای تقوا دست پیدا می کنند از یک سو خوی همیشگی ان ها این است که با یاد خداوند آرام گرفته و همواره دلتنگ او هستند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: به هر میزان که انسان با خداوند انس بگیرد و حقایق را درک کند، به همان مقدار هم تشنه درک حقایق بیشتر شده و نسبت به خداوند احساس نیاز و دلتنگی بیشتری دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کسانی که احساس دوری و دلتنگی نسبت به خداوند ندارند، به یقین او را نشناخته اند و برای همین محبت های دنیوی را در قلب خود جایگزین محبت حقیقی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ماه شعبان، ماه حضور است، ابراز داشت: انسان باید در این ماه وعده های الهی را در نظرخود مجسم کند تا بتواند درک کند که مراد از «ماه مهمانی خدا» چیست؛ اگر کسی این کار را انجام دهد بی تردید خواهد دانست که مراد از مهمانی خداوند، دوری از هوای نفس و گناهان است.

آیت الله اراکی افزود: سراسر وجود انسان متقی در ماه رمضان شست و شو داده می شود و همه گناهان اش بخشیده خواهد شد تا جایی که ملائکه در روز عید فطر ندا می دهند که «عمل خود را تازه از سر بگیر»، گویی انسان تازه متول شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: در روایات آمده است که سال مؤمن با رمضان شروع می شود؛ بر این اساس بهار جسمانی ما در اول فصل بهار و بهار روحانی ما اول ماه رمضان است./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات